Polski
Gamereactor
recenzje
Dead Island 2

Dead Island 2

Po nierozsądnie długim oczekiwaniu i definicji piekła rozwoju, w końcu nadszedł czas, aby zagrać Dead Island 2, czy warto było czekać?

HQ

Po bardzo intensywnym intro znajduję się w samolocie zmierzającym w bezpieczne miejsce wraz z bardzo zróżnicowaną grupą osobowości. Apokalipsa zombie uderzyła w Los Angeles, które tutaj jest często określane jako Hell-A zamiast klasycznego LA. Wybieram się jako męski striptizer Ryan, który w grze jest opisany jako postać czołgu, doskonale zdając sobie sprawę, że lot nie będzie tak spokojny, jak mogłoby się wydawać w tym czasie.

Jak napisałem w mojej zapowiedzi, byłoby to coś w rodzaju anty-punktu kulminacyjnego, gdyby gra, po niemal bezprecedensowym piekle rozwoju, składała się tylko z intro, które zabrało mnie w bezpieczne miejsce, a potem przygoda się skończyła. Samolot ledwo ma czas, aby zaczerpnąć powietrza pod skrzydła, zanim się rozbije. Na szczęście Ryan przeżywa i spotyka ocalałą gwiazdę LA w Bel-Air - gdzie zaczyna się przygoda.

HQ

Patrząc na to, naprawdę nie można powiedzieć, jak ciężko twórcy pracowali nad grą, która została skakana między studiami jak piłka do koszykówki. To naprawdę Dead Island, gra, w którą grałem całkiem sporo, kiedy po raz pierwszy wyszła i wiele jest natychmiast rozpoznawalnych. Mamy wakacyjny raj zaatakowany przez nieumarłe potwory, mamy konfigurację rozgrywki, w której zbieram wszelkiego rodzaju narzędzia do wykorzystania jako broń, umiejętności, które można odblokować, ulepszenia wyposażenia, tryb wściekłości, który można aktywować, i świat ocalałych, którzy potrzebują twojej pomocy.

To jest reklama:

Na początku Ryan wydaje się być odporny na ukąszenia zombie, co prowadzi go do przekonania, że może pomóc w stworzeniu szczepionki, która z kolei rozpoczyna podróż przez niezliczone kultowe zabytki Los Angeles. Co więcej, myślę, że Los Angeles, szczególnie w ciągu dnia, jest niesamowicie dobrze przedstawione i często chciałem zarezerwować kolejną wycieczkę do LA po zmiażdżeniu szkieletów zombie wzdłuż wysadzanych palmami bulwarów w palącym słońcu.

Ale od pierwszej chwili coś mnie niepokoi. I to dlatego, że trudno mi pozbyć się faktu, że Dead Island 2 wydaje się nieco stary i lepiej nadaje się do komputera z myszą i klawiaturą niż zwykłego kontrolera. Pierwszy problem jest większy i wynika z kilku różnych rzeczy, ale jednym z najpoważniejszych jest to, że twórcy nie oferują żadnej dobrej różnorodności rozgrywki. Będziesz musiał wyszukać niezliczone minimalne elementy, aby wyprzedzić kontroler, który wydaje się trochę zbyt sztywny.

Tego typu misje wydają się bardzo przestarzałe, a łamigłówki zwykle polegają na kliknięciu czegoś i ustaleniu, czego potrzebujesz (baterii, puszki z wodą, klucza i tak dalej), a następnie musisz to znaleźć i przejść dalej. Czasami jednak pojawią się trudniejsze wyzwania, takie jak wykorzystanie wody do przewodzenia elektryczności do czegoś. Dostajesz jednak solucje, więc nigdy nie jest to zbyt trudne. Podczas poszukiwań są regularne zombie, z którymi musisz sobie poradzić, i miejmy nadzieję, że po drodze znajdziesz również wiele materiałów, które możesz później wykorzystać do naprawy i / lub ulepszenia swoich narzędzi. Jednak wcale nie jestem przekonany do koncepcji posiadania wielu przedmiotów w każdym pokoju do odbioru. Zbieranie surowców nie jest zbyt zabawne, a ich różnorodność jest słaba. Bez precyzji myszy często nie udaje mi się pozbierać złomu lub elektroniki, której tak rozpaczliwie pragnę, co powoduje, że zatrzymuję się i rujnuję poczucie tempa i rytmu gry.

Dead Island 2Dead Island 2
To jest reklama:
Dead Island 2Dead Island 2Dead Island 2

Na szczęście bitwy są tym bardziej zabawne. Gra jest pełna różnego rodzaju wrogów i ważne jest, aby mieć odpowiedni sprzęt i umiejętności. Twórcy dużo chwalili się tym, jak można dosłownie zniszczyć wrogów, co faktycznie działa niemal szokująco dobrze. Na początku przygody regularnie wybierałem odcinanie nóg moim przeciwnikom, aby czołgali się za mną z kośćmi wystającymi z pniaków, zamiast szybko atakować i biec jako grupa. Ta funkcja pozostaje sprytna przez całą grę (nigdy nie jest nudne prawie całkowite odcięcie szczęki, aby zwisała z mięsistej twarzy zombie), chociaż staje się nieco bardziej chwytem dla trudniejszych wrogów, których części ciała nie mogę tak łatwo odciąć.

W bitwach dostępny jest również system parowania, który daje szansę na szybkie odparowanie ataków wroga. Jednak nie wydaje się całkowicie szczelny, ponieważ system gry jest nieco zbyt niezdarny, aby można go było używać z precyzją, do której jestem przyzwyczajony jako gracz gier walki. Często zdarzają się również pułapki do wykorzystania na spektakularne zgony, takie jak nalewanie wody w pobliżu luźnych linii energetycznych lub używanie benzyny do zamieniania zombie w chodzące ogniska. Nic z tego nie wydaje się szczególnie wyjątkowe ani wyjątkowo dobre, ale nadal działa więcej niż dobrze i jest zabawne. Wyjątkiem są bardziej anonimowe walki z bossami, w których twórcy stworzyli oczywiste pułapki, których można użyć do łatwiejszych zwycięstw.

Koncepcja broni zużywanej przez walkę jest czymś, co często bardziej niszczy niż dodaje. Rozumiem, że twórcy chcą stworzyć dodatkowe wyzwanie i wydłużyć czas gry, zmuszając do ciągłego poszukiwania materiałów do naprawy, ale posiadanie ogromnego łomu staje się bezużyteczne po zmiażdżeniu na wpół rozpuszczonych czaszek zombie jest po prostu głupie. Ponadto dostajesz tak dużo materiału, że nigdy nie będziesz musiał wyrzucać swoich ulubionych rzeczy, które można również naprawiać nieskończoną liczbę razy. To sprawia, że zużycie jest głównie irytujące. Jednak ulepszanie broni w stołach warsztatowych jest łatwe i przyjemne. Możliwość nadania kijowi golfowemu właściwości przeciwpożarowych jest dziwnie satysfakcjonująca.

Mile widziane jest również zastąpienie drzewka poziomów talią umiejętności, która jest bardzo elastycznym systemem, który pozwala wybrać, które umiejętności chcesz aktywować w danym momencie. Podczas gry możesz mieć więcej i więcej w tym samym czasie, a także oczywiście uzyskać większy wybór różnych kart. Sam dużo zainwestowałem w funkcję kontroli tłumu, która często wydawała się przydatna.

Dead Island 2Dead Island 2

Dead Island 2 oferuje wiarygodny świat, który został pozostawiony w pośpiechu. Wszędzie są ślady ludzi żyjących normalnym życiem przed apokalipsą zombie. To ekscytujące przechodzić przez domy ludzi i w wielu przypadkach być w stanie odgadnąć, co się stało. Kilka obiektów można podnieść i przyczynić się do większej historii. Istnieje również kilka dobrych przykładów krytyki społecznej, które myślę, że będziesz musiał odkryć dla siebie.

Ocaleni, których spotykam, często dają mi misje poboczne z różnymi nagrodami. Zrobiłem kilka z nich, ale jest kilka, które nazwałbym dobrymi, a nawet niezapomnianymi. Często polegają one na udaniu się do miejsca, a następnie zabiciu grupy zombie, czasami z niespodzianką, taką jak zabicie ich ogniem lub zrzucenie ich z wysokiej półki. Postacie, które dają misje, rzadko są dobrze zagrane i mają niemal prowokacyjnie płaskie osobowości, takie jak influencer, którego spotykasz wcześnie, który chce nagrać treść zabijania zombie. Można było tu zrobić znacznie więcej.

HQ

Ogólnie rzecz biorąc, Dead Island 2 to zabawna przygoda, zwłaszcza jeśli masz z kim grać w trybie współpracy. Jest mięsisty, długi, a czasami naprawdę schludny. Coś w rodzaju dziwnych i cyfrowych wakacji w Los Angeles, jeśli wolisz. Ale jest też tak wierny oryginałowi, że jest prawie całkowicie pozbawiony niespodzianek i wydaje się strukturalnie stary. Na szczęście oryginał był bardzo dobrą grą, podobnie jak ta, choć nie do końca na tym samym poziomie.

07 Gamereactor Polska
7 / 10
+
Wspaniała interpretacja LA. Zabawny system aktualizacji. Intensywne bitwy. Obsługa trybu współpracy. Zróżnicowane grywalne postacie. Świetna grafika.
-
Nudne misje poboczne. Zbyt dużo gromadzenia zasobów. Czuje się nieświeży.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty

0
Dead Island 2Score

Dead Island 2

RECENZJA. Przez Jonas Mäki

Po nierozsądnie długim oczekiwaniu i definicji piekła rozwoju, w końcu nadszedł czas, aby zagrać Dead Island 2, czy warto było czekać?



Wczytywanie następnej zawartości