Polski
Gamereactor
recenzje
Convergence: A League of Legends Story

Convergence: A League of Legends Story

Ekko próbuje powstrzymać spisek mający na celu wywołanie wojny między Piltover a Zaun w tej zabawnej platformówce akcji.

HQ

Najnowszy z Riot Games'ostatnich projektów gier niezależnych, Double Stallion's Convergence: A League of Legends Story to wybuchowa, wysokooktanowa przejażdżka przez rozległe miasto Zaun. Walcząc o kontrolę nad niebezpiecznymi kryształami Syntixi wytwarzanymi przez rodzinę Poingdestre Chembaron, Ekko pozyskuje wielu nieoczekiwanych sojuszników i staje twarzą w twarz ze znanymi wrogami, co kończy się wciągającą, zabawną i prowokującą do myślenia opowieścią.

Aby Zaun był bezpieczny, Ekko musi trochę ubrudzić swoje ręce - a raczej kij mieczowy. Convergence's Walka jest elegancka, szybka i w pełni wykorzystuje zarówno wędrujące środowiska do niespodziewanych spotkań, jak i specjalnie zaprojektowane poziomy do maniakalnych, akrobatycznych akcji platformowych, gdy gorączkowo próbujesz pokonać gangi wrogów. Kombinacje są płynne i dynamiczne, a umiejętności Ekko's są dość łatwe do uchwycenia, a także bardzo dobrze łączą się ze sobą, aby wykonać ogromne obalenia. Jednak w dalszej części gry walka staje się trochę zbyt łatwa i trochę zbyt powtarzalna, i w tym momencie gra wprowadza kilka typów wrogów, którzy pomijają "wyzwanie" i kierują się prosto do "nieznośnych", zadając prawie gwarantowane obrażenia ograniczonej puli zdrowia.

Z drugiej strony walki z bossami w grze są pewną atrakcją. Jako fan League of Legends' obszernej historii, wspaniale jest widzieć postacie wyjęte z Summoner's Rift i z powrotem do ich naturalnego środowiska. Obserwowanie, jak zwykli ludzie w Piltover i Zaun reagują na te postacie i ich historie, jest fascynujące i tylko wzbudza moje pragnienie zagrania ich w szczelinie. Zestawy ruchów postaci z gry, podobnie jak w przypadku Ekko, są realizowane kreatywnie, a walki z bossami służą jako świetne narzędzia do radzenia sobie z Ekko's stale rosnącym arsenałem gadżetów.

HQ
To jest reklama:

Przechodzenie w Convergence musiało pozbawić broń Ekko's jej ostrości, ponieważ jest to miecz obosieczny. Ogólnie rzecz biorąc, środowiska gry są dobrze zaprojektowane, z wystarczającą ilością elementów platformy, aby proste podróże i eksploracja były interesujące. Wiele metod podróżowania było podobnych do 2D Titanfall i przyniosło ze sobą tę samą płynność i przyjemność z łączenia umiejętności. Biorąc to pod uwagę, niektóre obszary gry są irytująco - jeśli nie wręcz źle - zaprojektowane. Proste podróżowanie na trudnych poziomach często okazuje się trudniejsze niż walka i nie tak przyjemne. Pojedynczy zły ruch często może spowodować, że Ekko zostanie uwięziony w pętli czasowej, umiera dla środowiska, jeśli nie przewinie się do tyłu, ale nie jest w stanie cofnąć się wystarczająco daleko, aby być bezpiecznym, co jest niezwykle frustrującym doświadczeniem i zabija pęd poziomu. Co więcej, dodatkowe obszary - po ukończeniu - nie mają łatwego sposobu na wyjście, co oznacza, że ukończeni, którzy chcą wrócić i zebrać ukryte skrzynie, które mogli przegapić, muszą przejść aż do końca poziomu, aby powrócić do głównej mapy.

Mówiąc o przedmiotach kolekcjonerskich, można śmiało powiedzieć, że zamówienie mogłoby być nieco lepiej skonstruowane. W dalszej części gry gracze najprawdopodobniej rozgryźli gadżety i konkretny styl gry swoich Ekko, więc zamiast tego szukają ukrytych figurek i nagród kosmetycznych, więc ściganie skrzyni po skrzyni tylko po to, aby otrzymać (graniczący z bezużytecznością) komponent gadżetu, nie jest świetne, ale trzeba przyznać, że ostateczne odkrycie przedmiotów kolekcjonerskich wydaje się bardziej wpływowe i satysfakcjonujące.

Może to być dziwne, ale projekt dźwięku jest jednym z wielu drobnych szczegółów w tej grze, które sprawiają, że jest tak dobra i czuje się jak projekt z pasją. Dźwięki zdolności Ekko's są gęste, mechaniczne i ciężkie, dzięki czemu rzucanie ich w gorączkowych sytuacjach bojowych jest rozpoznawalne, a posypane użycie dźwięku kierunkowego w całej grze to piękne akcenty. Ponadto gra ma świetną ścieżkę dźwiękową, z muzyką w tle, która jest odpowiednia, ale nie nachalną, oraz motywami, które płynnie przechodzą od bezpieczeństwa do niebezpieczeństwa i budują potężnie.

Narracja Convergence's jest prawdopodobnie punktem kulminacyjnym całego doświadczenia. Dzięki całej gamie nowych i znanych twarzy grze udaje się wyróżnić każdą postać, nawet jeśli tylko dla określonej funkcji, i daje prawdziwy wgląd w Ekko jako postać, a nie tylko zestaw umiejętności. Fabuła gry jest momentami dość poważna, niebezpieczna i mroczna, ale widziana oczami Ekko - podobnie jak Zaun - nie jest taka zła. Idealne połączenie dramatu i komedii sprawia, że kilka naprawdę zabawnych i naprawdę wzruszających momentów (mój ulubiony jest w rozdziale trzecim) i podnosi grę z prostej platformówki do naprawdę zabawnego doświadczenia. Z kilkoma dobrze napisanymi zwrotami akcji i przyzwoitą eksploracją czarno-białych i szarych systemów sprawiedliwości moralnej, jest to niezwykle zabawna podróż do przejścia.

To jest reklama:

Podsumowując, Convergence: A League of Legends Story to naprawdę solidna platformówka i jeszcze lepsza historia. W całym tekście są drobne irytacje, a gra osiąga szczyt dość szybko z powolną środkową sekcją, ale końcowa wypłata z pewnością sprawia, że warto ją przesiedzieć w całości, ponieważ pozostawia ci lepsze zrozumienie świata Piltover i Zaun, a nawet może sprawić, że rzucisz wyzwanie swojemu moralnemu kompasowi.

Convergence: A League of Legends Story
07 Gamereactor Polska
7 / 10
+
Dobry projekt dźwięku. Wciągająca narracja. Świetne bitwy z bossami.
-
Przechodzenie przez pętle śmierci. Powtarzalna walka.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości