Kiedy Blizzard potwierdził, że World of Warcraft otrzyma mieszkania z powrotem w listopadzie 2024 roku, społeczność nieco zdziczała, gdy odkryła, że w grze pojawi się bardzo długo oczekiwana funkcja. Chociaż nie wiemy jeszcze, kiedy dokładnie obudowa zadebiutuje w MMORPG, Blizzard podzielił się mnóstwem szczegółów na temat tego, jak to będzie działać.
Na pierwszy plan wysuwają się niezwykle konfigurowalne przestrzenie, które będą oferowane i które Blizzard obiecuje, że "pozwolą graczom zbudować dom, który pokaże ich osobiste gusta lub ich oddziały, będzie działał jako pożądane tło dla odgrywania ról lub po prostu pozwoli graczom stworzyć coś w locie fantazji".
Będzie korzystać z zestawu narzędzi 3D, który został zaprojektowany tak, aby był łatwy do zrozumienia i opanowania, ale jest "na tyle potężny, że gracze mogą nas zaskoczyć swoimi dziełami lub zagłębić się w najdrobniejsze szczegóły".
Obudowa umożliwi innym graczom interakcję z nimi, jest uważana za wiecznie zielony dodatek, który ma swoją własną mapę drogową i obejmuje wiele poprawek i rozszerzeń w przyszłości, a Blizzard się nawet do stwierdzenia "jest to długoterminowe zobowiązanie dla nas jako deweloperów i oferuje graczom nagrody przez cały czas".
W przeciwnym razie mieszkania będą zlokalizowane w określonych strefach wokół Azeroth, co oznacza, że będą miejsca, w których można i nie można zbudować domu. Powodem tego jest to, że Blizzard "znacznie wolałby wykonać świetną robotę z małą liczbą stref, niż wykonać znośną pracę na dużej liczbie". Oznacza to, że członkowie Alliance będą mogli budować domy inspirowane Elwynn Forest z "akcentami Zachodu i Lasu Zmierzchu", podczas gdy członkowie Horde będą mogli tworzyć domy "inspirowane Durotarem, jego wybrzeżem i Azszarą". Lokalizacje tych dwóch stref nie są wymienione, Ale Blizzard potwierdza, że więcej stref zostanie dodanych w dalszej kolejności.
Oprócz tego, że mieszkania są cechą dla wszystkich graczy, niezależnie od tego, jak bardzo są zainwestowani w World of Warcraft, ponieważ nie będą miały "żadnych wygórowanych wymagań ani wysokich kosztów zakupu, żadnych loterii i żadnego uciążliwego utrzymania", Blizzard zauważa, że będą dzielnice, z których każda będzie podzielona na około 50 domów. Oznacza to, że znacznie lepiej poznasz ludzi, z którymi dzielisz część świata.
W osobnym wpisie na blogu producentka wykonawcza i wiceprezes World of Warcraft Holly Longdale stwierdziła: "Mieszkalnictwo to dla nas coś więcej niż funkcja. Bez względu na to, co stworzymy, to społeczność pomoże określić, w jaki sposób Housing daje każdemu miejsce w Azeroth, aby naprawdę stworzyć swoje własne."
Mówiąc dalej o WoW, Longdale zauważył, że prace nad rozszerzeniem WoW: Classic Mists of Pandaria i że niektóre ze zmian dotyczących przyszłości MMO będą obejmować dostosowanie Midnight i The Last Titan, a także UI/UX, funkcje społecznościowe oraz wdrażanie i doświadczenie nowego gracza.
Co sądzisz o kierunku, w którym zmierza World of Warcraft ?