Advance Wars i Advance Wars 2: Black Hole Rising były dwiema historycznymi taktycznymi grami walki dla Game Boy Advance, ponieważ z jednej strony pokazały ci swoją przyjazną i uroczą stronę dzięki uroczej grafice pixel-art, az drugiej strony bezlitośnie pobili cię swoim zestawem walki. Tymczasem nie można było nie uzależnić się od ich uzależniających systemów rozgrywki. Teraz Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp zadebiutował na Nintendo Switch jako ładniejszy tytuł dla tych, którzy nie chcą grać w oryginał z 2000 roku, ale wciąż szukają kultowych wyzwań serii.
Każdemu, kto ma doświadczenie w gatunku strategii, polecamy opuszczenie gry na poziomie trudności Classic, a nowicjuszom rozpoczęcie od Casual. Można to zmienić w trakcie kampanii, z tą różnicą, że Classic nagradza więcej monet użytych do zakupu przedmiotów w Hachi's Shop.
To powiedziawszy, uważaj, ponieważ bez względu na to, jak bardzo chwalisz się swoimi umiejętnościami stratega, jesteś niczym więcej niż kadetem przed systemami AI tego tytułu. Jeden fałszywy ruch i w wielu misjach zostaniesz pokonany, więc my w Gamereactor napisaliśmy ten przewodnik wojenny pełen sztuczek, wskazówek i zaleceń, które docenisz przed rozpoczęciem kampanii, w ich trakcie, jeśli stanowią zbyt duże wyzwanie lub jeśli szukasz rangi S. Zacznijmy.
Żałuję, że nie powiedziano mi o tym Advance Wars tricks zanim zacząłem grać.
Niestety, mogłem to wykorzystać dwadzieścia lat temu... W Re-Boot Camp, jeśli "spieprzysz" podczas przenoszenia jednostki, tym razem ma rozwiązanie. W dawnych czasach musiałeś poddać się w opcjach i ponowić misję, ale teraz, jeśli zdasz sobie sprawę, że nawaliłeś podczas swojej tury, możesz ponownie uruchomić turę w tych samych opcjach, a to się przydaje, gdy dasz ostateczną recenzję przed ogłoszeniem "Koniec tury" i pozwoleniem wrogowi wykorzystać twoją niewiedzę.
Można to również wykorzystać do przetestowania trochę, obejrzenia zachowania wroga, a przede wszystkim do uczenia się z mapy i pozycji wrogich jednostek, gdy jest mgła wojny. Wiemy, że ta sztuczka jest trochę brudna, ale musisz przechytrzyć przeciwnika we wszystkim... I nikt nie może przechytrzyć maszyny.
W każdym razie wiele misji pójdzie nie tak lub wykonasz kilka tur testowych i skończysz korzystając z opcji poddania się. W takich przypadkach (w Campaign, nie w War Room) zauważ, że OC i żołnierze komentują trochę porażkę i zwykle zostawiają dodatkowe rady, aby stawić czoła misji. Czasami te zalecenia są bardzo dobre (a czasami bardzo podstawowe). Przy okazji: nie zawsze są takie same; Jeśli znowu ci się nie uda, nie biegnij obok dialogu.
Jeśli pasek przeciwnika ma się zapełnić, możesz obliczyć, że z wyjątkiem Maverick, zwykle użyje go w następnej turze, a więc oblicz twoje ruchy na podstawie tego, co będzie w stanie zrobić. Na przykład w przypadku Adder jego jednostki zyskają dodatkowy kwadrat ruchu, więc jeśli zostawiłeś bombowiec na granicy zasięgu przeciwlotniczego, moc dotrze do ciebie.
To samo dotyczy tych, którzy zmieniają swoją widoczność, atak lub obronę, lub pasywne skutki, jakie wywołują na twojej armii, takie jak śnieg lub niszczący deszcz. Ponadto wrogowie wydają się być bardziej agresywni podczas ataku za pomocą swojej mocy OC. Na koniec pamiętaj, że gdy wróg właśnie użył swojej mocy i jest ona aktywna, akcje nie wypełnią jego paska, więc kiedy nadejdzie twoja kolej, możesz zaatakować bez obawy, że ona również się napełni.
Podobnie, na początku logiczne wydaje się użycie OC Power na samym początku tury, gdy licznik jest pełny, na przykład Andy's Mega-Repair lub Kanbei's Moral Force, ale w innych przypadkach będziesz musiał zachować go na następną turę w zależności od sytuacji lub w tej samej turze, ale po przesunięciu niektórych jednostek.
Na przykład Eagle's OC Superpower, Lightning Attack, pozwala ponownie przesuwać jednostki nie-stopowe, co jest niesamowitą zaletą, którą powinieneś oczywiście wykorzystać, gdy zadziałasz na wszystkich tych jednostkach w turze. Podobnie, Sensei "zrzuca" piechotę lub jednostkę zmechanizowaną (jeśli jest to supermocarstwo) do każdego miasta po swojej stronie, więc w twoim najlepszym interesie jest, aby nie mieć żadnych jednostek na szczycie tych budynków.
W oczekiwaniu na aktualizację, która pozwoli ci pominąć te sekwencje anime, obecnie nie ma opcji ich pominięcia (np. możesz pominąć dialog, naciskając Plus podczas nich) i będziesz musiał za każdym razem znosić specjalny wróg. Przetestowaliśmy różne ustawienia animacji, ale odnoszą się one tylko do animacji podboju i bitwy, tak jak w oryginale, pomijając animacje OC Power. Jeśli chcesz je wypróbować, naciśnij A w wolnym polu lub Plus w dowolnym miejscu i przejdź do Opcje: Anim. C, aby wyświetlić tylko animacje bitewne graczy.
Jeśli nie wiesz, gdy kombinacja dwóch jednostek przekroczy maksymalną liczbę 10 PW, pozostała część zostanie dodana do twoich funduszy, co może się przydać, aby zarobić trochę pieniędzy i uzyskać silniejszą jednostkę z baz, portów lub lotnisk.
Nawiasem mówiąc, procesor nie ma tendencji do łączenia się wiele ... Pamiętaj o tym w swojej strategii, gdy widzisz kilka wyczerpanych jednostek wroga.
Hachi jest trochę bolesny w dupie, a po każdej misji nalega, abyś poszedł do jego sklepu, aby wydać nowo zarobione monety. Ma rację, ponieważ spędziliśmy kilka godzin z maksymalną liczbą 9 999 monet, więc nie oszczędzaliśmy więcej. Wpadaj co kilka godzin, kupuj OC i misje dla Battle Room i zachowaj muzykę i galerie na koniec.
Kiedy zaczniesz używać jednostek powietrznych, pamiętaj, że nie są one na dwóch płaszczyznach, ale zajmują te same kwadraty, co jednostki lądowe lub morskie. Jeśli w zasięgu nie ma samolotów przeciwlotniczych, myśliwców lub pocisków, może to być przydatne do czegoś tak prostego, jak ochrona jednostek naziemnych za pomocą myśliwców lub bombowców. Pamiętaj tylko, że helikoptery mogą być atakowane od dołu...
Procesor ma nieco dziwne zachowanie z artylerią, z którego możesz skorzystać. Jeśli zablokujesz taką jednostkę w wąskim gardle (np. moście), możesz postawić przed nią piechotę, a ona się nie ruszy. Twoja jednostka będzie poza zasięgiem, a procesor po prostu będzie tam stał, a nie wycofywał się, aby zrobić miejsce dla innych jednostek, nawet otrzymując obrażenia, gdy zechcesz to zrobić. Jeśli wyjmiesz z niego zbyt wiele, zdecyduje się wrócić do naprawy, ale w międzyczasie może być bardzo przydatne, aby ugrzęznąć wroga tanio i bez uszkodzeń.
The AI's obsession with APC
Jeśli CPU zobaczy transporter opancerzony (APC), na pewno się na to zdecyduje. Ma obsesję i nie może się powstrzymać. Priorytetowo traktuje te jednostki, które przenoszą zasoby do innych i mogą przenosić piechotę i jednostki zmechanizowane, nawet przed bardziej oczywistymi celami. Wykorzystaj tę wiedzę na swoją korzyść, a nawet rozważ czasami umieszczenie transportera opancerzonego jako mięsa armatniego: są twarde i wytrzymają kilka ataków w miastach i lasach.
Podobnie żołnierze CPU zdecydują się zdobyć miasta, które mają po drodze... nawet jeśli twoja kwatera główna jest bardzo blisko i niezabezpieczona! Nie bój się tego zostawić, ponieważ mają zwyczaj zabawiania się po drodze.
Hachi sprzedaje go za 1 monetę... Ale potem mówi ci, że żartuje i daje ci to za darmo. Challenge Campaign pojawi się jako nowy plik zapisu gry z własnym miejscem, procentem i czasem gry, więc nie będziesz mógł przełączać się między poziomami, tak jak w przypadku Classic i Casual.