Polski
Gamereactor
zapowiedzi
A Plague Tale: Requiem
Featured: Gamescom 2022 Coverage

A Plague Tale: Requiem: Na gamescomie zagraliśmy cały rozdział sequela Asobo

Hugo i Amicia są lepiej wyposażeni, świat jest szerszy i ładniejszy, a jak można się spodziewać, technologia szczurów w serii została ulepszona. Znacznie.

HQ

Nie da się ukryć, że na tegorocznym Gamescomie zabrakło kilku poważnych hitterów. Z Activision, Take-Two Interactive, Sony, Nintendo i tak dalej wszyscy zdecydowali się pominąć główną konwencję. Ale tylko dlatego, że te firmy nie były obecne, nie oznacza to, że brakowało niesamowicie ekscytujących gier, które się pojawiły - a jedną z tych nazw była A Plague Tale: Requiem.

HQ

Muszę przyznać, że nie byłem wielkim fanem tej serii aż do kilku miesięcy temu, kiedy w końcu zacząłem grać w A Plague Tale: Innocence, co nie trzeba dodawać, że sprawiło, że byłem niesamowicie podekscytowany i pełen nadziei na Requiem. Pewnie dlatego wchodząc w sesję przedpremierową - gdzie Asobo Studio pozwoliło mi zagrać w cały szósty rozdział gry - rozczarowanie nie wchodziło w grę. Chociaż powiem, że ta gra gra trochę inaczej niż pierwsza (głównie na lepsze, mogę dodać), absolutnie mnie nie zawiodła. Ale pozwólcie, że zagłębię się dalej w to, dlaczego.

Po pierwsze, jak można się spodziewać po grze, która jest tworzona tylko na PC i konsole obecnej generacji i porzuca PS4 i Xbox One w przeciwieństwie do swojego poprzednika, istnieje wiele ulepszeń technologicznych, które naprawdę podnoszą A Plague Tale: Requiem. Od większych poziomów, które sprawiają, że życie jest jeszcze trudniejsze dla Amicii i Hugo, aby poruszać się, ponieważ wrogowie są trudniejsi do przemknięcia, do lepszego oświetlenia, rozdzielczości i wszystkich sztuczek i bazgrołów, które sprawiają, że gra wygląda wizualnie uderzająco. Ulepszenia technologiczne są natychmiast zauważalne, czy to w animacjach twarzy, czy podczas wędrówki przez bujne liliowe pole lawendy, jest to znaczący krok w jakości, który najlepiej opisać w porównaniu unikalnym dla A Plague Tale - szczury.

To jest reklama:
HQ

Po mojej sesji gry spotkałem się z reżyserem gry, Kevinem Choteau, w ramach wywiadu, który jest teraz dostępny na żywo w Gamereactor (patrz wyżej). To tutaj Choteau powiedział mi, że lepsza technologia w rdzeniu Requiem pozwala grze renderować do 300 000 szczurów jednocześnie, w porównaniu z maksymalną liczbą 5000, która wciąż sprawiała, że nikczemne hordy gryzoni Innocence wydawały się niewypowiedzianie duże. Nie trzeba dodawać, że znowu będzie mnóstwo szczurów. Więcej, niż mógłbyś kiedykolwiek dostrzec.

Ale wracając do rozgrywki i tego, jak to się zmieniło w tej kontynuacji. Jak już wielokrotnie mówiono nam w zwiastunach i filmach z rozgrywki, Amicia i Hugo są nieco starsi w tej grze. Niewiele starszy mógłbym dodać, ale tylko ten trochę starszy, że widać wagę decyzji, które para musiała podjąć, naciska na nich i zmienia je. Amicia nie jest już biernym obrońcą, osobą, która skrada się i ucieka, aby uniknąć niebezpieczeństwa. Nie, teraz nosi kuszę, która pozwala jej podjąć walkę z wrogami. Ekonomia amunicji oznacza, że Amicia nie będzie w stanie zastrzelić żadnego wroga, który stanie jej na drodze, ale może z większą łatwością ścinać wrogów - coś, czego zaczynamy się uczyć, jest powodem, dla którego duet rodzeństwa znajduje się w kolejnej lepkiej i okropnej sytuacji. Amicia ma również do dyspozycji kilka fantazyjnych nowych narzędzi, czy to smoły, które powodują powiększanie płomieni, a system rzemiosła został nieco usprawniony, więc łatwo jest zobaczyć, jakiej broni używa Amicia i jaka amunicja jest obecnie załadowana.

Hugo ma również kilka nowych mocy związanych ze szczurami, umiejętności, które pozwalają mu kontrolować hordy i prowadzić je do atakowania wrogów z bezpośrednią precyzją, a nawet uzyskać wskaźnik, gdzie wrogowie wędrują (pomyśl o sonarze napędzanym szczurami). Wszystko to sprawia, że nowe sposoby radzenia sobie z każdym poziomem, które, jak wspomniałem wcześniej, są większe i będą wymagały więcej cierpliwości i planowania, aby przejść bez zauważenia i przytłoczenia przez wielu wrogów.

To jest reklama:
A Plague Tale: RequiemA Plague Tale: Requiem
A Plague Tale: RequiemA Plague Tale: Requiem

I ogólnie rzecz biorąc, był to temat dema rozgrywki. A Plague Tale: Requiem jest większe, ładniejsze, bardziej szczegółowe i wyraźnie wyprodukowane przy znacznie wyższym budżecie. Nigdy nie ma co do tego wątpliwości. Ta gra ma być jedną z najlepszych gier całego roku, a jeśli reszta historii utrzyma jakość, którą emanuje ten pojedynczy rozdział, to wygląda na to, że Asobo może po prostu mieć pretendenta do Gry Roku w swoich rękach. Nie trzeba dodawać, że jestem bardzo podekscytowany tą grą, dlatego 18 października nie może nadejść dla mnie wcześniej.

Powiązane teksty

0
A Plague Tale: RequiemScore

A Plague Tale: Requiem

RECENZJA. Przez Joakim Sjögren

Kolejny rozdział historii Amicii i Hugo jest tutaj, a my mamy wiele przemyśleń na temat tej fascynującej, emocjonalnej przygody.



Wczytywanie następnej zawartości